06 juni 2009

Yes In My Vind

Yimby GBG har ställt några frågor till västsvenska EU-kandidater om vår syn på stadsbyggande, EU, bostadsbrist, rivningen av södra Gårda och framtidens Göteborg. Svaren finns här.

Jag noterar att centerpartiet vill lösa bostadsbristen genom att
"utnyttja vindslägenheter och andra utrymmen bättre för studenter och andra som känner att de ibland kan tänka sig att kompromissa på komfort"
Verkligen offensivt! Bostadsbristen vore så gott som historia med lite borgerligt styre.

5 kommentarer:

Robban sa...

Ja, vad ska man säga om säga om centern? Så tokiga de blivit under Mauds styre så är dessa utspel inte så konstiga. Läs gärna aftonbladets ledare nedan om bostadsbristen:

http://www.aftonbladet.se/ledare/article5196053.ab

Johannes sa...

@ erik: Roligt att du tog dig tid att svara och som väntat var du ju överlägsen. Men det är ju ett område som passar dig förstås...

Jag håller med dig om allt bortsett från att bevara trafiksepareringen och monofunktionaliteten i bostadsenklaverna utanför staden.

Du har väl läst förslaget för Hammarkullen? Det kommer att bli jättebra (om det genomförs), you'll see.

Jag kommer att kryssa Åsa för sossarna och nu har jag fått en anledning till - så att du stannar kvar i Göteborg och shejpar upp stadsplaneringen här... :)

Erik Berg sa...

Johannes: att du som sosse röstar på (s) låter högst rimligt :-)

Utvecklar gärna min syn om trafiksepareringen i kommentarstråden på Yimby gbg imorgon. Nu ska jag sova.

johannes sa...

@ erik: Sov gott! Det är du värd! :)

johannes sa...

@ erik: Men nu har du väl ändå sovit klart? ;)